Digizeker de kluis
Veel gestelde vragen2018-08-07T15:35:47+00:00

Veel gestelde vragen

1. Hoe maak ik een kluis aan op Digizeker?

Klik op ‘Registreren’ als u een Digizeker kluis wilt aanmaken. Vul het formulier in en verzend vervolgens het formulier. Er wordt een persoonlijk account aangemaakt in een veilige omgeving. Controleer uw e-mail en klik op de link om uw gegevens te bevestigen. Daarna kunt u met het gekozen e-mailadres en uw wachtwoord inloggen. U krijgt vervolgens de mogelijkheid een digitale kluis te kiezen. Kies een Digizeker Basis, Plus of Extra kluis. Meer informatie over de verschillende kluizen kunt u vinden bij Producten.

De kluis kunt u 1 maand gratis proberen. Na deze maand kunt u de kluis betalen met iDeal, Credit Card of automatische incasso. Kiest u voor de betaling met iDeal dan kunt u met korting de kluis voor 36 of 60 maanden activeren. U kunt nu belangrijke documenten uploaden of al uw wachtwoorden vastleggen in de kluis.

2. Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

Omdat uw digitale kluis zeer goed beveiligd moet zijn, versturen wij niet automatisch een nieuw wachtwoord. Klik op ‘wachtwoord vergeten’ op het inlogscherm. Onze helpdesk neemt dan contact met u op om een aantal gegevens met u te verifiëren. Daarna ontvangt u een nieuw wachtwoord per e-mail.

3. Kan ik de toegang tot mijn kluis extra beveiligen? 

Ja dat kan zeker. Wij raden u aan om ‘SMS inloggen’ aan te zetten. U ontvangt dan iedere keer bij het inloggen een code per sms (gratis). Deze instelling kunt u activeren bij ‘Mijn gegevens’ in het startscherm van uw kluis.

4. Waarmee vul ik mijn kluis? 

Bij ‘Toegangscodes’ kunt u gebruikersnamen en wachtwoorden invoeren. Om u te helpen zijn er verschillende categorieën en voorbeelden opgenomen. Mist u een categorie of logo, kies dan voor ‘Overig’. U kunt ons ook logo’s vragen bij te voegen. Daarvoor kunt u contact met ons opnemen.

Bij ‘Documenten’ kunt u belangrijke documenten opslaan. Er is al een standaard mappenindeling gemaakt. Deze kunt u zelf hernoemen of u kunt zelf nieuwe mappen aanmaken.

5. Kan ik belangrijke documenten delen?

Ja, belangrijke documenten kunt u delen met andere mensen die een account hebben. Om documenten te delen heeft u het e-mailadres nodig van degene met wie u wilt delen. Heeft degene met wie u deelt nog geen account, dan moet hij/zij nog wel een (gratis) account aanmaken bij Digizeker. Een nieuw account aanmaken kan bij “Registreren” op de Digizeker website.

Het delen van documenten is mogelijk met de Digizeker Plus of Digizeker Extra kluis. Met de Digizeker Basis kluis is dit niet mogelijk. Wel kunt u de Digizeker Basis kluis upgraden. Neem daarvoor contact met ons op.

6. Ik heb een uitnodiging ontvangen om documenten te delen. Moet ik betalen?

Binnen de Digizeker kluis kunt u mappen delen met vertrouwde personen. Bijvoorbeeld uw accountant, uw notaris en natuurlijk uw partner. Als u van iemand een uitnodiging hebt ontvangen en u bent al geregistreerd, dan kunt u deze gedeelde map gelijk openen. Bent u nog niet geregistreerd dan moet u dat eerst doen voordat u de deling kunt ontvangen. Registreren is gratis en kunt u doen door op “Registreren” te klikken. Naderhand kunt u, indien gewenst, zelf ook een eigen kluis aanmaken. De eerste maand is een eigen kluis gratis, hierna moet u daar uiteraard wel voor betalen.

7. Hoe gebruik ik opgeslagen wachtwoorden?

Ga naar uw ingevulde ‘Toegangscodes’ en gebruik de zoekfunctie om het account te vinden waarvan u het wachtwoord wilt gebruiken. Met “Ctrl + C” kopieert u het wachtwoord. Klik vervolgens op het logo van het account. Hierdoor komt u op de juiste website om het wachtwoord in te voeren. Met “Ctrl + V” plakt u het wachtwoord op de pagina waar u wilt inloggen.

8. Wat is het verschil tussen de verschillende kluistypes?

Er zijn drie verschillende kluizen: Digizeker Basis, Digizeker Plus en Digizeker Extra. De Digizeker Basis kluis is de goedkoopste kluis. Met deze kluis kunt u uw wachtwoorden en belangrijke documenten overzichtelijk opslaan. De kluis heeft een capaciteit van 250 MB. De Digizeker Plus is een kluis waar tot 500 MB in kan worden opgeslagen. U kunt documenten en wachtwoorden in de kluis plaatsen. De kluis en de mappen kunt u met ieder willekeurig persoon delen. De Digizeker Extra is een kluis waar tot 1000 MB in kan worden opgeslagen. U kunt de kluis en de mappen ook met ieder willekeurig persoon delen. Daarnaast heeft u de  mogelijkheid om de kluis bij de notaris te registreren. De notaris zorgt ervoor dat de juiste mensen toegang krijgen tot uw kluis wanneer dat nodig is. De notaris registreert uw kluis ook in het Centraal Testamentenregister waardoor uw kluis altijd aan de juiste gemachtigde kan worden vrijgegeven.

9. Kan ik de kluis upgraden?

Jazeker, dat kan. Neem even contact op met de helpdesk via info@digizeker.nl of bel 088 – 22 23 888. We helpen u graag bij deze upgrade. Downgraden van Digizeker Extra naar een Digizeker Plus of Digizeker Basis kan niet zonder u uit te schrijven bij de notaris.

10. Waarom moet ik naar de notaris?

Digizeker kan bij de notaris worden geregistreerd. Bij de notaris spreekt u af wie toegang krijgt tot uw kluis wanneer u komt te overlijden. De notaris maakt melding middels uw testament in het Centraal Testamentenregister dat u een kluis heeft. Hierdoor komt uw kluis altijd bij de gemachtigde terecht na overlijden.

11. Hoe wordt bij calamiteiten bekend bij welke notaris de kluis staat geregistreerd?

Ongeacht naar welke notaris u bent geweest, wordt er na het overlijden door het Centraal Testamentenregister (CTR) contact opgenomen met de desbetreffende notaris. De notaris neemt hierna contact op met de door u gemachtigde persoon. Tevens staat in uw levensloop of testament het kluisnummer en de desbetreffende notaris genoemd.

12. Mijn notaris is niet geregistreerd als Digizeker notaris, wat kan ik doen?

Neem contact met ons op en geef door bij welke notaris u de kluis wilt laten registreren. Wij nemen contact op met de desbetreffende notaris met de vraag of ze uw kluis in beheer willen nemen. Uiteraard kunt u ook de notaris vragen met ons contact op te nemen. Wij moeten een aantal zaken registreren en regelen met uw notaris om uw sleutel daar veilig te kunnen laten bewaren.

Inloggen